سلامت نیوز:تبهکاری که از مردم به ویژه دانشجویان در خودروی پراید زورگیری می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ، 24 اردبیهشت ماه جوانی دانشجو با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس به مأمورین اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته است .

پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته : 
مالباخته با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” در ساعت 22:00 مورخه 24/02/1395 ، در میدان صنعت و به قصد رفتن به سعادت آباد سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید با دو سرنشین جوان شدم که در میانه ی راه ، سرنشین پراید به سمت عقب برگشت و با تهدید چاقو اقدام به گرفتن وجه نقد ، یک رشته دستبند نقره ، یک کتانی مارک و گوشی تلفن همراهم جمعا به ارزش 5 میلیون تومان کرد ؛ نهایتا آنها مرا در حاشیه اتوبان و در مکانی خلوت از ماشین پیاده و خودشان از محل متواری شدند . 

اقدامات پلیسی و دستگیری دو سارق زورگیر : 
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از خریداران عمده ی گوشی های تلفن همراه مسروقه بنام “ابراهیم . م” ( 40 ساله ) که بارها به خاطر خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شده ، مجددا فعالیت های مجرمانه اش در خصوص خرید اموال مسروقه از سارقین بعنف را از سر گرفته بود ؛ لذا ضمن هماهنگی با مقام قضایی ، مخفیگاه وی در منطقه اسلامشهر شناسایی و کارآگاهان اداره پنجم با مراجعه به این محل و در بازرسی از آن ، موفق به کشف دهها گوشی تلفن همراه مسروقه شدند .

با انتقال گوشی های تلفن همراه مسروقه به اداره پنجم و در ادامه ی آن شناسایی مالباختگان ، شاکی پرونده سرقت بعنف توسط سرنشینان خودرو پراید نیز بعنوان مالک یکی از گوشی های مسروقه مورد شناسایی قرار گرفت .

“ابراهیم . م” که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به خرید گوشی های تلفن همراه مسروقه از سارقین بویژه سارقین بعنف ( زورگیری و موبایل قاپی ) اعتراف که در زمان معرفی سارقین توسط وی ، تصویر دو تن از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر بنام های مجید (40ساله ) و محمد ( 30 ساله ) توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند .

نهایتا با شناسایی مجید و محمد ، مخفیگاه آنها در اسلامشهر و خزانه شناسایی و هر دو نفر در مورخه 24/05/1395 دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی ، توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند .

سرقت بعنف یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ : 
با آغاز تحقیقات از دو متهم دستگیر شده ، آنها ضمن اعتراف صریح به زورگیری از مالباخته عنوان داشتند که سرقت های خودشان را با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مسروقه و همچنین یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی متعلق به مجید انجام داده اند ؛ با شناسایی محل نگهداری خودرو پراید مسروقه در منطقه خزانه ، این خودرو نیز کشف و در بررسی سابقه ی سرقت آن مشخص شد که خودرو پراید سفیدرنگ مسروقه در اوایل سال جاری و به شیوه زورگیری ، در منطقه شهرری توسط متهمین سرقت شده است .

اعتراف به دهها فقره زورگیری : 
در ادامه تحقیقات ، مجید و محمد به دهها فقره “زورگیری از مسافر” اعتراف و در معرفی مناطق سرقت های خود عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را در مناطق غرب و جنوب غرب تهران بویژه در ونک ، جنت آباد ، آریاشهر ، ستاری ، ستارخان ، اشرفی اصفهانی ، پونک ، چهاردیواری ، میدان صنعت ، سعادت آباد انجام داده و پس از سرقت مالباختگان را در اتوبان های سطح شهر بویژه در کردستان ، جلال احمد ، همت ، حکیم ، امام علی و همت رها کرده و متواری می شدند .

“مجید” و “محمد” که به مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه اعتیاد دارند ، در خصوص زمان سرقت های خود نیز عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را پس از مصرف شیشه و با تاریک شدن هوا انجام داده اند .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره زورگیری و سرقت از مسافرین در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و با بررسی پرونده های مشابه ، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و پس از مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی هر دو متهم شدند ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان خودروهای پراید سفید رنگ و نوک مدادی مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند ، دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند .