بهترین مرکز خالکوبی در اصفهان وی تاتو
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

پس از مطالعه مقاله هر آنچه قبل از تاتو بدن باید بدانید، تصمیم درست تری درباره آن خواهید گرفت.

تاتو چیست؟ قرار گرفتن مواد رنگی با منشأ خارجی زیر پوست که باعث تغییراتی در رنگ پوست و ایجاد اشکال مختلف می شود را تاتو یا خالکوبی می گوییم. تاتو را می توان در هر نقطه ای از بدن اعمال کرد که البته عوارض خاص خود را نیز در پی خواهد داشت. تاریخچه تاتو بدن تاتو از کشور تاهیتی واقع در اقیانوس آرام نشأت گرفته و به زبان لاتین tatu نوشته می شود. ترجمه این کلمه تاهیتی، علامت گذاری چیزی است.

برخی داشنمندان و محققان بر این عقیده هستند که تاتو از 12 هزار سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است. تاتو کردن در بین بسیاری افراد و ملیت ها امری پذیرفته شده بوده و در بین بسیاری دیگر نکوهیده می شود. اما تاریخ نشان داده که این کار از گذشتگان بسیار دور رواج داشته و مردم سرتاسر دنیا برای نشان دادن باور، فرهنگ و یا هدف خاصی از تاتو استفاده می کرده اند. در گینه نو از تاتو های پیچ در پیچ بر روی صورت زنان استفاده می شود تا اصالت آن ها نشان داده شود. روحانیان کمبوجیه روی سینه های خود را تاتو می کنند و در ژاپن طرح های مختلفی بر روی بدن کشیده می شود تا نشان داده شود آن فرد جزو کدام باندهای خرابکاری است.

 در سال 1991 خالکوبی در اصفهان کشف شد که بدن پوشیده از تاتو داشت و خود نشان دهنده قدمت این کار است. تاریخچه وی تاتو بدن ساختار رنگ تاتو بدن در گذشته و حال در گذشته برای تاتو کردن سطح پوست را بریده و جوهر را روی زخم می مالیدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد پیشرفت دستگاه های تاتو نیز بوده و برای این کار از دستگاهی استفاده می شود که در هر دقیقه سوزن را 150 بار وارد بدن کرده و این پروسه را سرعت می بخشد. 





:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: