گرفتن پاسپورت دومینیکا های لیپ
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

گذرنامه یا پاسپورت یکی از مدارک شناسایی رسمی است که از سوی دولت‌ها برای شهروندانشان صادر می‌شود. با این مدرک دولت مربوطه از دیگر دولت‌ها اجازه می‌خواهد تا به شهروندان مربوطه اجازه گذر یا ورود به خاک آن کشور‌ها را بدهند. معیار اصلی تهیه لیست معتبرترین گذرنامه ها، تعداد کشورهایی است که دارنده گذرنامه می‌تواند بدون نیاز به ویزای ورود به آنها سفر کند. بر اساس لیست جدید، با گذرنامه ایرانی می‌توان بدون نیاز به ویزا به پنج کشور سفر کرد. متاسفانه ایران در فهرست کم اعتبارترین گذرنامه‌های جهان، مقام ششم را دارد. از 199 کشور در سراسر جهان، گذرنامه ایرانی با رتبه 194 بالاتر از یمن، سومالی، سوریه، افغانستان و عراق در انتهای جدول قرار دارد. با داشتن پاسپورت ایرانی می‌توان هنگام ورود به 28 کشور ویزا گرفت، اما ایرانیان برای سفر به 165 کشور به ویزا احتیاج دارند.

طبق این جدول، گذرنامه کشورهایی مانند پاکستان، اریتره، بنگلادش، کره شمالی، لیبی و سرزمین فلسطین از نظر قدرت و اعتبار از موقعیت‌های بهتری نسبت به گذرنامه‌های ایرانی برخوردار هستند. گذرنامه ایرانی در سال 2020 در رتبه 194 قرار دارد، در حالی که در سال‌های قبل از جایگاه بالاتری برخوردار بود. دو سال پیش، گذرنامه‌های ایرانی در بین 199 کشور در رتبه 92 قرار داشت و ایرانیان می‌توانستند بدون ویزا به چهل کشور سفر کنند. اتباع کشورهایی که گذرنامه ضعیفی دارند فقط به این دلیل که در کشوری با پاسپورت ضعیف متولد شده‌اند محکوم به درخواست ویزا، هزینه‌های بالای پردازش ویزا، آماده سازی مدارک و رو به رو شدن با زمان طولانی انتظار و حجم بالای ردی و ریجکتی ویزا هستند.

اتباع کشورهایی که پاسپورت ضعیف دارند، نمیتوانند از قبل برای سفرهای خود برنامه ریزی کنند. چرا که معمولا مجبور می‌شوند بلیط‌ها را تا آنجا که ممکن است گران بخرند زیرا برای سفر به بیشتر کشورها با محدودیت ویزا مواجه هستند و در صورتی که موفق به اخذ ویزا شوند تنها در بازه زمانی مجاز درج شده در ویزای خود می‌توانند به سفر بروند. با سیاست‌های جدید دیپلماتیک و محدودیت‌های ویزا، ایرانی‌ها در جستجوی گذرنامه جدید با قدرت زیاد که امکان سفر آزادانه بدون ویزا به بیشتر از 130 کشور دنیا را برایشان فراهم کند هستند، انتخاب هوشمندانه افراد باهوش، اخذ تابعیت و شهروندی کشوری است که شرط حضور ندارد.

پاسپورت و تابعیت دومینیکا های لیپ

  پاسپورت دومینیکا های لیپ با سرمایه‌گذاری برای اتباع ایرانی نه تنها به دلیل مقرون به صرفه بودن بلکه به دلیل عدم نیاز به حضور متقاضی، مشترک‌المنافع دومنیکا بیشترین درخواست شهروندی توسط سرمایه‌گذاری را در جهان دارد که از حداقل$ 100.000برای یک نفر شروع می‌شود و در یک پروسه زمانی 4 ماهه پاسپورت دومینیکا به متقاضی اعطا می‌شود. 





:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: