گیاهان آپارتمانی‎ ‎هانی گل ‏
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

گل آپارتمانی گیاه آپارتمانی، شامل هر گیاهی است که برای رشد در داخل خانه سازگار می‌باشد.  رایج ترین گیاهان آپارتمانی، برای مناطق گرم و استوایی جهان هستند که می‌توانند در داخل خانه در آب و هوای سردتر در گلدان‌ها و‌ یا باغ های مینیاتوری رشد کنند. بیشتر گیاهان آپارتمانی محبوب، گونه‌هایی هستند که به راحتی با شرایط نسبتاً گرم و خشکی که عموماً در فضاهای زندگی  حاکم است، سازگار می‌شوند. اگرچه بسیاری از گیاهان را می‌توان با موفقیت در داخل خانه پرورش داد، اما گونه‌های خاصی از گیاهان وجود دارند که به دلیل جذابیت و سهولت نسبی نگهداری، عموماً بهترین نوع گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شوند. از جمله محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی که با شرایط مختلف‌ خانه‌ها سازگار شده و رشد می‌کنند، می‌توان به سانسوریا، زاموفیلیا و اریکا و … اشاره کرد.

برای خرید این گیاهان تزیینی آپارتمانی می‌توانید به وب سایت رسمی هانی گل مراجعه نمایید. تاریخچه گل آپارتمانی نقاشی‌ها و مجسمه‌های تاریخی به وضوح نشان می‌دهند که شیوه باغبانی به صورت سرپوشیده را می‌توان حداقل در یونانیان و رومیان اولیه که گیاهان را در گلدان پرورش می‌دادند و  آنها را به خانه‌های خود آورده بودند، ردیابی کرد.  تمدن‌های قدیمی‌تر مصر، هند و چین نیز از گیاهان گلدانی استفاده می‌کردند. ژاپنی‌ها نیز برای سالیان طولانی از درختان کوچک و گیاهان دیگر برای تزئینات خانه‌ها استفاده می‌کردند. اما هنر متداول پرورش گیاهان آپارتمانی تا قرن هفدهم چندان مورد توجه قرار نگرفت تا زمانی که در باغ عدن (1652)، سر هیو پلات، یک استاد کشاورزی انگلیسی، درباره امکان کشت گیاهان در داخل خانه اظهار نظر کرد.  مدت کوتاهی پس از آن، گلخانه‌ها و باغ‌ها در انگلستان و جاهای دیگر برای نگهداری گونه‌های گیاهی مختلف ایجاد شدند. در اواسط قرن نوزدهم در انگلستان و فرانسه، کتاب‌هایی در مورد پرورش گیاهان در خانه‌ها  منتشر شد و استفاده از گلخانه‌ها رایج شد. از جمله گیاهان آپارتمانی محبوب که با شرایط خانه‌ها سازگار هستند و در بیشتر خانه‌ها پرورش داده می‌شوند، می‌توان به بابا آدم، فیلکوس، آمستل، کامپکت و … اشاره کرد.

هنگام خرید گیاهان آپارتمانی هانی گل  و زینتی به چه عواملی توجه کنیم؟ اگر مایل به خرید گیاهان گل دار هستید، توصیه می کنیم گیاهانی را خریداری کنید که پر از غنچه بوده یا برخی از آن ها شکفته شده باشند. گل و گیاه آپارتمانی را خریداری کنید که برگ های آن سبز و با طراوت باشد. از تهیه گیاهانی که برگ های زرد و پژمرده دارند پرهیز کنید. توصیه می کنیم هنگام خرید گیاهان، نحوه تغذیه و روش نگهداری آن ها را نیز از فروشنده جویا شوید. حتما کود مایع یا کود مورد نیاز گیاهان آپارتمانی را خریداری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: