با ریزش مو خداحافظی کنید
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

از رژیم های محدود کننده پرهیز کنید

طبق گفته دکتر لیندزی بوردونه ، متخصص پوست در پزشکان کلمبیا و استادیار پوست در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ، ما نمی توانیم همه مواردی را که روی رشد موهای ما تأثیر می گذارد کنترل کنیم. اما مواردی وجود دارد که می توانیم از آنها جلوگیری کنیم که ممکن است باعث اختلال در رشد و افزایش ریزش شود.

 

بوردون گفت: "رژیم غذایی محدود می تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد."

 

وی توضیح داد: "و از آنجا که رشد مو نسبت به سایر عملکردهای بدن نسبتاً کمتری است ، وقتی بدن شما تحت استرس قرار می گیرد به دلیل رژیم های محدود کننده ، رشد مو به سرعت متوقف می شود."

 

بوردونه گفت: "حتی پس از از سر گرفتن رژیم غذایی سالم ، ریزش مو معمولاً برای چند ماه ادامه دارد."

 

مصرف پروتئین خود را بررسی کنید

بوردونه گفت: "اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود کننده باشد ، رشد مو به طور مطلوب انجام نمی شود و ممکن است ریزش داشته باشد."

 

وی افزود: "داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد مطلوب مو مهم است." "به طور کلی ، ما 50 گرم پروتئین یا بیشتر در روز توصیه می کنیم."

در رنگ آمیزی موهای خود راحت عمل کنید

توماس گفت: "هنگامی که ما موهای خود را رنگ می کنیم و با استفاده از مواد شیمیایی بافت تغییر می دهیم ، این فرآیند ها می توانند باعث فشار روی موها شوند و باعث از بین رفتن آنها شوند.

 

وی افزود: "اما هنگامی که این روندها را کاهش می دهیم ، موها کمتر شکسته می شوند و به نظر می رسد که رشد آنها سریعتر است

در حالی که ژنتیک در رشد مو نقش دارد ، چندین عامل دیگر نیز نقش دارند. و گرچه هیچ فرمول جادویی برای رشد فوری مو وجود ندارد ، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای تقویت سلامت و رشد موهای خود انجام دهید.

 

خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل مواد مغذی اصلی و همچنین پروتئین کافی باشد کلیدی است. استفاده از برخی از محصولات و روش های درمانی ممکن است رشد مو را تقویت کند ، در حالی که تماس مجدد با روش های درمانی حرارتی و فرآوری شیمیایی نیز می تواند کمک کند.




:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: