چگونه باید از پوست خالکوبی شده مراقبت کرد؟
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

معمولا تاتوکار شما مراقبت های فوری پس از خالکوبی را انجام می دهد، در مجموعه وی تتو پس از تتو نیز تحت کنترل آنها خواهید بود، یک لایه نازک از پماد آنتی بیوتیک و یک پوشش خالکوبی یا پانسمان قبل از خروج از مغازه استفاده می کند. او توضیح می‌دهد که روکش خالکوبی دو کارکرد دارد: پوست شما را هم در برابر باکتری‌هایی که می‌توانند باعث عفونت شوند و هم از تحریک لباس، ملافه یا سایر محرک‌های احتمالی در محیط شما محافظت می‌کند. احتمالاً به شما دستور داده می شود که پوشش خالکوبی را حدود 24 ساعت نگه دارید. در این زمان است که ممکن است متوجه تورم و قرمزی نیز شوید، اگرچه این ممکن است به رنگ پوست شما و همچنین خارش بستگی داشته باشد، که به گفته دکتر هیبلر می توان با گذاشتن کیسه های یخ روی خالکوبی بانداژ شده آن را کاهش داد.

هنگامی که پوشش خالکوبی از بین می رود، تمیز نگه داشتن ناحیه و مرطوب نگه داشتن آن نام بازی است، اما نیازی به استفاده از هیچ نوع محصول مراقبت پس از خالکوبی خاصی ندارید. در اینجا نحوه کمک به روند بهبودی ارائه شده است.

 

محل را روزانه بشویید.

تمیز نگه داشتن ناحیه مهم ترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از عفونت باکتریایی انجام دهید. دکتر هیبلر پیشنهاد می‌کند در چند روز اول، یک تا دو بار در روز، ناحیه را با آب گرم (با استفاده از دست‌های تمیز) بشویید، سپس به مدت دو تا سه هفته هر روز. هر نوع پاک کننده ملایمی انتخاب خوبی است. دکتر لاو می گوید که یک صابون ضد باکتری، مانند صابون دست مایع ضد باکتری Dial Antibacterial (2 دلار، آمازون) نیز به خوبی کار می کند.

او همچنین توصیه می‌کند در این مدت از شنا در استخر، دریاچه یا اقیانوس یا پریدن در جکوزی برای کاهش احتمال عفونت خودداری کنید.

 

پوست خود را مرطوب نگه دارید.

دکتر لاو می گوید، همچنین باید مطمئن شوید که این ناحیه را به طور مداوم مرطوب کنید - حداقل دو تا سه بار در روز به مدت دو تا سه هفته. چرا؟ او توضیح می‌دهد که هر چه پوست مرطوب‌تر باشد، احتمال ایجاد دلمه در آن کاهش می‌یابد و پوسته‌زدگی در واقع روند بهبود زخم را مختل می‌کند. پمادهای ضخیم تر و انسدادی (مانند وازلین و آکوافور) اغلب توصیه می شود، اما اگر طرفدار بافت روغنی نیستید، دکتر لاو ژل تسکین دهنده تاتو خرگوش Mad (22 دلار، آمازون) را توصیه می کند. او می گوید که به همان اندازه مرطوب کننده است، اما فرمول مبتنی بر ژل هیچ گونه چربی باقی نمی گذارد.

همچنین می توانید کرم یا لوسیون مبتنی بر روغن نارگیل را در نظر بگیرید. دکتر میکائیلوف می گوید: این ماده ممکن است به بهبود سریعتر پوست کمک کند، زیرا حاوی چندین اسید چرب است که ممکن است اثر ضد التهابی داشته باشد. ، ترکیبات تسکین دهنده پوست و بدون عطر است. همچنین می توانید روغن نارگیل مستقیم را امتحان کنید، فقط به خاطر داشته باشید که ممکن است کمی چرب به نظر برسد.

حتی اگر از مرطوب‌کننده استفاده کنید، باز هم امکان ایجاد دلمه وجود دارد. اگر این اتفاق افتاد، در صورت امکان در مقابل میل به خاراندن یا چیدن مقاومت کنید. دکتر یاداو هشدار می‌دهد: «اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما می‌تواند باعث ایجاد زخم شود و در نهایت بر ظاهر خالکوبی شما تأثیر بگذارد. بعد از دو یا سه هفته، پوسته پوسته پوسته شدن خود به خود شروع می‌کند، نشانه‌ای از اینکه سطح پوست شما تقریباً به طور کامل بهبود یافته است.





:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: