قصور پزشکی پرونده عباس کیارستمی ثابت شد + جزئیات
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

قصور پزشکی پرونده عباس کیارستمی ثابت شد + جزئیات

  • قصور پزشکی پرونده عباس کیارستمی ثابت شد + جزئیات

    پرتال خبر:

    تایید اشتباه پزشکی در پرونده عباس کیارستمی

    مدتها پس از درگذشت عباس کیارستمی کارگردان ارزشمند سینما و تلویزیون ایران در یکی از بیمارستان های فرانسه هنوز شک و شبهه های بسیاری در مورد قصور پزشکی پرونده کیارستمی باقی مانده است .

    جلسه بررسی قصور پزشکی پرونده عباس کیارستمی

    این جلسه که با حضور وکلای کیارستمی، دکتر احمد میر، جراح عباس کیارستمی، مسئول فنی بیمارستان و اعضای تیم پزشکی برگزار شد. دکتر ایرج خسرونیا، رئیس هیات بدوی نظام پزشکی ضمن قرائت کیفر خواست این پرونده اظهار کرد:بیمار در تاریخ ۱۷/ ۱۲/ ۹۴ به علت پولیپ روده تحت عمل جراحی قرار گرفته و به دلیل کم خونی بعد از عمل ۲۰/ ۱۲/ ۹۴ مجددا تحت عمل قرار گرفت و در تاریخ ۴/ ۰۱/ ۹۵ دچار عفونت و تب شد. نهم فروردین سال جاری به دلیل مشکل حاد شکمی تحت عمل جراحی قرار گرفت. در تاریخ ۷/ ۲/ ۹۵ بیمار با حال عمومی نسبتا خوب بیمارستان را ترک می کند و بعد به بیمارستان آراد مراجعه می کند. بعد از مدتی نیز به فرانسه سفر می کند.

    وی افزود:این سفر بدون اجازه پزشک معالج انجام شده و عوارض آن قبلا تذکر داده شده بود. بیمار در فرانسه بستری می شود و پس از انجام یک اقدام پزشکی صبح فردای آن روز بدون بیان علت جنازه در تخت خواب پیدا می شود.

    خسرو نیا با بیان اینکه علت مرگ برای ما مشخص نیست و کالبدشکافی نیز انجام شده ادامه داد:ما تنها می توانیم درخصوص قصوری که در حین بستری شدن در بیمارستان جم و آراد اتفاق افتاده حکم صادر کنیم.

    رئیس هیات بدوی نظام پزشکی با بیان اینکه در کیفر خواست این پرونده سه مورد قصور انتظامی و یک مورد قصور پزشکی مطرح شده است بیان کرد:به موجب این کیفر خواست در تاریخ ۲۴/ ۱۲/ ۹۴ در عمل جراحی دوم تاخیر رخ داده و با توجه به شواهد کلینیکی و پاراکلینیکی که موید خونریزی بیمار بوده است، در پیدایش عوارض بعدی بیمار نقش داشته است. این مورد قصور پزشکی این پرونده اعلام شده است.

    وی همچنین تصریح کرد:سفر جراح قبل از سال ۹۵ ننوشتن روزانه سیر بیماری در پرونده و همچنین ننوشتن شرح حال وی نیز جزء قصور انتظامی این پرونده با توجه به این کیفرخواست اعلام شده است.

    اعلام رای نهایی و قطعی درخصوص این کیفرخواست به زمانی دیگر موکول شد. در عین حال وکلای این پرونده با توجه به ثبت شکایتی دیگر از یکی از اعضای تیم پزشکی پرونده و همچنین بیمارستان جم خواستار بازگشت پرونده به دادسرا شدند.

    ایرج خسرونیا اعلام کرد که رای کیفرخواست فعلی که درخصوص شکایت خانواده کیارستمی از دکتر احمد میر است، اعلام خواهد شد و کیفرخواست این شکایت جدید نیز به دادگاه فرستاده می شود.

    عباس کیارستمی

    قصور انتظامی و پزشکی باعث مرگ عباس کیارستمی شد

    قصور پزشکی پرونده عباس کیارستمی ثابت شد + جزئیات

    به اشتراک بگذارید:




:: بازدید از این مطلب : 1183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: